بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

چطور بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را تعیین کنیم؟

بطور کلی، نمیتوان یک نسخه ساده برای همه صفحات ارائه داد. چندین عامل بسیار مهم وجود دارد که در زمان انتشار پست شما تأثیرگذارند. برای پیدا کردن بهترین زمان‌ پست گذاشتن در اینستاگرام ، باید این عوامل را به خوبی در صفحه خود شناخته و در نظر بگیرید. در این متن، به این عوامل چندگانه می‌پردازیم تا بدانید کی باید به طور دقیق پست خود را منتشر کنید؟

فالوورهای شما چه کسانی هستند؟

اگر شناسایی کنید که بیشتر فالوورهایتان از چه دسته افرادی تشکیل شده اند، می‌توانید تا حدودی بفهمید که آنها در چه زمان‌هایی به اینستاگرام خود سر می‌زنند. این موضوع به تا حدودی به زمان آزادی و فعالیت‌های غیرکاری فالوورهایتان وابسته است. به برخی مثال‌ها نگاهی بیندازیم. به عنوان مثال، اگر مخاطبان شما اغلب خانم‌های خانه‌دار باشند، احتمالاً در طول روز وقت آزاد بیشتری دارند.

همچنین، اگر صفحه‌ای با محتوای بازی دارید و می‌دانید بیشتر فالوورهایتان از جوانان و دانش‌آموزان تشکیل شده‌اند، یعنی بیشتر آنها در مدارس درس می‌خوانند؛ در این صورت بهتر است پست خود را در زمان‌هایی که آنها در مدرسه هستند، منتشر نکنید.

بطور مشابه، اگر بیشتر فالوورهای شما افراد شاغل باشند، احتمالاً بعد از اتمام ساعت کاری‌شان بهترین زمان برای انتشار پست است. بنابراین، با شناخت بهتر فالوورها، می‌توانید زمان مناسبی را برای انتشار پست در اینستاگرام تعیین کنید.

محتوای پیج شما چیست؟

شناسایی بهترین زمان برای انتشار پست‌ها یکی از موارد حائز اهمیت است که به شما کمک می‌کند. اما مهمترین عامل در این رابطه، محتوایی است که به اشتراک می‌گذارید. در ابتدا، باید بررسی کنید که کسب و کار شما چیست؟ آیا یک فروشگاه آنلاین در اینستاگرام دارید؟ سپس باید متناسب با این وضعیت، پست‌هایی را بارگذاری کنید. آیا ویدئوهای سرگرم کننده و طنزآمیز استفاده می‌کنید یا ویدئوهای آموزشی؟

بهتر است بفهمید که طرفداران شما در چه زمان‌هایی و چه نوع محتوایی را ترجیح می‌دهند. به طور مثال، من معمولاً نمی‌خواهم در زمان بازگشت از محل کار، ساعت 7 عصر، ویدئوهای آموزشی ببینم زیرا خسته هستم. بهتر است ویدئوهای سرگرم کننده و طنزآمیز را مشاهده کنم. یا شاید در زمان ناهار، در محل کار، ویدئوهایی را ببینم.

آزمون و خطا کنید!

بدون شک، بهترین روش برای تعامل با کاربران تجربه است. شما باید در زمانها و روزهای مختلف محتوا منتشر کنید. نباید از آزمایش شرایط مختلف هراس داشته باشید؛ در نهایت، با امتحان و خطا به نتیجه‌ای می‌رسید و بهترین زمان انتشار مطالب را دریابید. این چه مشکلی دارد؟ همچنین، می‌توانید نظرسنجی از دنبال‌کنندگانتان بگیرید و از آن‌ها بپرسید که در چه زمانی بیشترین فعالیت را در اینستاگرام دارند. استفاده از استیکرهای استوری برای این کار نیز به شما پیشنهاد می‌شود.

آزمون و خطا

چه ساعت‌هایی برای پست گذاشتن بهتر است؟

بازه زمانی 7 تا 9 صبح

در این بازه، افراد تازه از خواب بیدار شده‌اند و عادتاً بعد از بیدار شدن، علاقه‌مندند بفهمند که در موبایلشان، و به ویژه در اینستاگرام، دیشب چه اتفاقی رخ داده است! بنابراین، احتمال بالایی وجود دارد که آنها اینستاگرام خود را چک کنند. با این حال، تعداد فالوورهایی که ممکن است آنها داشته باشند، ممکن است کم بوده و بهره‌وری زیادی نداشته باشد. همچنین، در این زمان، بهتر است از تماشای ویدیوهای طولانی خودداری کنید.

بازه زمانی 11 تا 14 ظهر

در این بازه زمانی، مرحله استراحت و ناهار فرا رسیده است. افرادی که در محل کار مشغول به کار هستند، احتمالاً در این بازه زمانی به اینستاگرام خود سر می‌زنند. بهتر است در این فاصله زمانی، محتواهای تصویری را منتشر کنید، زیرا ممکن است دنبال‌کنندگانتان توانایی مشاهده فیلم را نداشته باشند.

بازه زمانی 5 تا 7 عصر

وقتی کار تمام شده و به خانه برمی‌گردند، تحقیقات نشان می‌دهد که احتمال چک کردن اینستاگرام توسط افراد بسیار بالاست. در این لحظه، بهترین زمان برای مشاهده محتواهای سرگرم کننده و کمدی است.

بازه زمانی 9 تا 1 شب

تجربه نشان می‌دهد که بهترین زمان برای انتشار پست در اینستاگرام و البته زمانی که بیشترین تأثیر را دارد، بین ساعت 9 تا 1 شب است. در این بازه زمانی، فالوورهای شما در حال استراحت هستند و شما می‌توانید بالاترین بازدهی را به دست آورید. اگر قصد دارید یک ویدئو آموزشی را منتشر کنید، این زمان بهترین زمان است، به خصوص اگر مخاطبان شما مردان باشند. به هیچ عنوان این فرصت را از دست ندهید.

ساعت پست گذاری

چند ترفند برای افزایش بازدید پست در اینستاگرام

  • کاری کنید فالوورها منتظر پست شما باشند

اگر صفحه شما دارای تعداد زیادی طرفدار است و دنبال‌کنندگانتان منتظر ارسال پست‌های شما هستند، بهتر است زمان مشخصی برای آن‌ها تعیین کنید. به عنوان مثال، به آن‌ها اعلام کنید که شب امشب ساعت 9 پست جدیدی منتشر خواهید کرد. به طور خلاصه، برای هر محتوایی که قصد انتشار آن را دارید، یک زمان مشخص تعیین کنید و آگاهی‌دهی کنید. اینطوری، دنبال‌کنندگان در آن زمان مشخص، پست شما را مشاهده کرده و بازدهی شما بیشتر خواهد شد.

  • سعی کنید در روز چند بار پست نگذارید

اگر صفحه‌ی شما در اینستاگرام محبوب است و دنبال‌کنندگانتان منتظر پست جدید شما هستند، بهتر است فقط یک بار در روز پست بگذارید. چون ارسال چندین بار در روز، برای دنبال‌کنندگان جذابیت زیادی ندارد.

  • هر پست را در زمان خودش منتشر کنید

برخی از پست ها موقعیتی خاص دارند، به این معنی که باید در زمان خاصی منتشر شوند. هرگز نباید پست‌های مرتبط با تابستان را در زمستان منتشر کنید. به عنوان مثال، اگر همه فالوورها درگیر یک اتفاق اجتماعی هستند، شما هم باید در آن موقعیت شرکت کنید و پستی را با محتوای مناسب منتشر کنید. بنابراین، سعی کنید با فالوورها ارتباط خود را حفظ کنید و از آن‌ها جدا نشوید.

ابزار شناسایی بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

بهترین ابزار برای درک عملکرد اینستاگرام، Insight است. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تمام اطلاعات مرتبط با فالوورها و به ویژه مدت زمان بیشترین فعالیت آن‌ها را مشاهده کنید.

برای مشاهده مدت زمان بیشترین فعالیت فالوورهایتان، وارد صفحه اصلی پروفایل خود شوید و به “پنل مدیریت حرفه‌ای” (professional dashboard) بروید. در اینجا، شما می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به پروفایل خود را در قسمت Insight مشاهده کنید. برای دیدن همه اطلاعات، گزینه “نمایش همه” (see all) را در بالای سمت چپ فشار دهید.

post-time

لطفاً در این صفحه، به دنبال ” تعداد کل دنبال‌کنندگان ” (total follower) بگردید و وارد این بخش شوید.

post-time

در اینجا می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به فالوورهایتان را مشاهده کنید. این اطلاعات شامل میانگین سن، جنسیت و ساعاتی است که فالوورهایتان بیشتر در حال آنلاین بودن هستند. این اطلاعات به شما در تعیین بهترین زمان برای ارسال پست‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

follower-online-time

 

بهترین-زمان-پست-گذاشتن

توجه کنید به تصویر آخر؛ شما قادر خواهید بود در بخش “آنلاین بودن فالوورها” بررسی کنید که در هر روز و در چه ساعتی فالوورهایتان بیشترین حضور آنلاین را دارند. با توجه به این ساعات، می‌توانید زمان مناسبی را برای انتشار پست‌هایتان انتخاب کنید.

آخر سخن
فالوورهای شما چه افرادی هستند؟ معمولا چه ساعتی وقت آزاد دارند و چه ساعت‌هایی اینستاگرامشان را چک می‌کنند؟ جواب این سوال‌ها یعنی بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *