تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا

تفاوت استراتژی محتوا با بازاریابی محتوا

“بازاریابی محتوا” و “ایجاد محتوای با کیفیت”. مشکل اینجاست که بدون استراتژی، محتوا می تواند به مفهومی بی معنا تبدیل شود.

گاهی اوقات، تعریف محتوا می تواند کار آسانی به نظر برسد. اما، این چیزی بیش از یک جنبه از بازاریابی دیجیتال است.  تعاریف و درک محدود از «محتوا» می‌تواند منجر به تمایل به ایجاد محتوا در خلاء شود، و اغلب بازاریابان را بدون استراتژی محتوای واضح وادار می کند.

ممکن است فکر کنید “داشتن یک استراتژی برای محتوا به این معنی است که من بازاریاب محتوا هستم”. اما، در واقعیت، این دو مفهوم قابل تعویض نیستند. در حالی که استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا همپوشانی دارند، مهم است که برند شما بین این دو تفاوت قائل شود و از هر دو در ایجاد محتوایی استفاده کند که در خدمت کاربران شما باشد.

وقتی در مورد استراتژی محتوا صحبت می کنیم از چه چیزی صحبت می کنیم؟

وقتی در مورد استراتژی محتوا صحبت می کنیم از چه چیزی صحبت می کنیم؟

به عبارت ساده، استراتژی محتوای شما راهنمای هر چیزی است که ایجاد می کنید. محتوای شما را هدایت می کند و بازاریابان محتوا نیاز به تفکر استراتژیک دارند که چرا محتوایی را ایجاد می کنید، دستورالعمل هایی که محتوای شما از آنها پیروی می کند، زمان ایجاد محتوا، چه کسی ایجاد می کند، چه کسی آن را به روز می کند، و شاخص های کلیدی عملکرد و معیارهایی که بر اساس آن قضاوت می کنید.

بیایید تمام عناصر حیاتی که باید استراتژی محتوای شما را تشکیل دهند را در نظر بگیریم. برای این کار باید به یک سری سوال پاسخ دهید.

چرا محتوا تولید می کنید؟

چرا محتوا تولید می کنید؟

چرا محتوا تولید می کنید؟ برای چه هدف؟ اهداف کلی بازاریابی شما چیست؟ آیا منابعی را ارائه می دهید؟ در مورد محصولات و خدمات خود توضیح می دهید؟ نقاط فروش شرکت خود را تجزیه می کنید؟ مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

چه کسی محتوای شما را ایجاد خواهد کرد؟

چه کسی محتوای شما را ایجاد خواهد کرد؟

این ممکن است یک پاسخ ساده باشد، به خصوص اگر یک شرکت کوچک هستید. در بسیاری از موارد، مدت طولانی برای نوشتن محتوای عالی کار خواهید کرد. درموارد دیگر، شما فریلنسرها، استراتژیست های محتوا را استخدام می کنید، تیمی را می سازید، یا تیم رویایی خود را از همکاران شناسایی می کنید.

در حالی که ممکن است فکر کنید پاسخ این یکی را می دانید، هنوز هم اهمیت دادن به آن بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که همیشه بهترین کار زمانی است که بتوانید یک متخصص را برای ایجاد محتوا در مورد موضوع اصلی خود شناسایی کنید.

چه زمانی محتوا را ایجاد می کنید؟

چه زمانی محتوا را ایجاد می کنید؟

در بسیاری از موقعیت‌ها، بهترین گزینه ایجاد یک تقویم محتوایی است که هفته‌ ها و ماه‌ های آینده را مشخص می ‌کند. زمان‌ بندی تقویم سرمقاله‌ تان بسیار مهم است. در حالی که برای ایجاد یک استراتژی محتوای موفق لزوماً به تقویم نیاز ندارید، احتمالاً اگر آن را ایجاد کنید، بسیار موفق خواهید شد.

محتوای شما در سایت شما باید منسجم باشد. این انسجام اعتماد خواننده را ایجاد می کند و هم تعامل کاربر و هم اعتبار سایت شما را بهبود می بخشد. علاوه بر این، رتبه بندی سئوی شما با محتوای ثابت و هوشمند بهبود می یابد.

چه کسی محتوای شما را حفظ خواهد کرد؟

چه کسی محتوای شما را حفظ خواهد کرد؟

چه کسی بر عملکرد نظارت می کند و در صورت نیاز به آن پاسخ می دهد؟ محتوا یک مفهوم ثابت نیست. باید همیشه در حال تکامل باشد و با بازار و موفقیت ها و شکست های شما سازگار باشد. بهینه سازی بخش مهمی از تولید محتوا است. بدون آن، تلاش های بازاریابی محتوای شما ممکن است موفق نباشد.

بازاریابی محتوا؟

بازاریابی محتوا؟

اکنون که استراتژی محتوا را تعریف کرده‌ایم و اجزای کلیدی آن را مشخص کرده‌ایم، نوبت به بازاریابی محتوا رسیده است.

بازاریابی محتوا به سادگی ایجاد، انتشار و توزیع محتوای عالی است. برای افراد ناآشنا، بازاریابی محتوا هر گونه استراتژی بازاریابی است که از محتوای با کیفیت بالا برای جذب مخاطبان و مشتریان بالقوه استفاده می کند، که اغلب منجر به پیوندهایی از وب سایت های بزرگ، افزایش سرنخ ها و بهبود سئو می شود.

چند نمونه از بازاریابی محتوای خوب چیست؟

چند نمونه از بازاریابی محتوای خوب چیست؟

بازاریابی محتوا شامل بسیاری از موارد است. این می تواند از یک کاغذ سفید تا یک کمپین گسترده ویروسی باشد. در اینجا تعدادی از انواع رایج محتوا آورده شده است: اینفوگرافیک، کتاب الکترونیکی و غیره. البته همانطور که قبلا ذکر شد، بازاریابی محتوای خوب در خلاء ایجاد نمی شود. این نیاز به نوع استراتژی ذکر شده در بالا دارد.

استراتژی محتوا در مقابل بازاریابی محتوا

استراتژی محتوا در مقابل بازاریابی محتوا

از سوی دیگر، استراتژی محتوا، پایه ‌ای است که بازاریابی محتوای موفق روی آن بنا شده است. آن را به عنوان یک نقشه در نظر بگیرید. اگر بازاریابی محتوا سفر به سمت موفقیت برند است، استراتژی محتوا طرحی است که آن را هدایت می کند.

استراتژی محتوا، تفکر و تحقیقی است که برای ایجاد یک کمپین بازاریابی محتوای موثر انجام می شود. بازاریابی محتوا خود کمپین است که بعد از استراتژی می آید.

البته اینها همپوشانی خواهند داشت. استراتژی محتوای شما باید به بازاریابی محتوای شما کمک کند و آن را هدایت کند، همانطور که بازاریابی محتوای شما  همچنان به توسعه و بهبود استراتژی شما ادامه می دهد. برای موفقیت به بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا نیاز دارید.

بدون استراتژی، محتوای سایت شما برای خوانندگان شما کاربرپسند یا مفید نخواهد بود. این استراتژی برای گرفتن صدا و انتشار محتوا در زمان ایده آل مورد نیاز است. در همین حال، بازاریابی محتوا چیزی است که شما برای ارتقای استراتژی خود به سمت تولید سرنخ و افزایش رتبه جستجوی خود به آن نیاز دارید. ممکن است کار زیادی طول بکشد، اما مفهومی نسبتاً ساده است.

تمامی این کار ها اعم از بازاریابی محتوا و استراتژی و حتی گرافیک و آن نیازمند افراد متخصص است. تمامی این کارها باید توسط افرادی انجام شود که در این حیطه مهارت دارند. تیم داده رایا با استخدام افرادی که مهارت دارند یک تیم متخصص را تشکیل داده است. شما فقط هدف خود در کسب و کارتان را مشخص می کنید و تمامی کارهای بعد از آن را مثل طراحی سایت، محتوا نویسی، سئو، گرافیک و… را به تیم داده رایا بسپارید. با مشاهده نمونه سایت ها و رتبه آن ها در گوگل می توانید تصمیم خود را با خیال راحت بگیرید.


تیم داده رایا

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *