چرا انجام سئو ضروری است

چرا انجام سئو ضروری است

شاید برای شما پیش آمده باشد که کسی از شما پرسییده بشد سئو چیست و چه ضرورتی دارد؟ یا به ذهن شما چنین سوالی خطور کرده باشد، ما در این مقاله به سئو و اینکه چرا انجام سئو ضروری است می پردازیم. با ما همراه باشید 🙂

سئو چیست

سئو برگرفته از کلمات search engine optimization و فارسی مخفف اصلی آنها یعنی SEO و به در لغت معنی بهینه سازی  وبسایت اینترنتی برای دیده شدن در موتورهای جستجو می باشد.

برای دانستنی های بیشتر در باره SEO و انواع SEO پیشنهاد می کنیم به مقاله <سئو و انواع آن> مراجعه کنید. اینجا کلیک کنید.

یک سایت بدون فرآیند بهینه سازی خوب و اصولی مانند یک خودرو بدون بنزین است که هر چقدر هم زیبا و لوکس باشد ولی عملا هیچ کاربرد و عملکردی ندارد.

فرآیند سئو

فرآیند سئو به دو بخش مهم تقسیم می شود.

  1. سئو درونی سایت (On-Site SeO)
  2. سئو خارجی سایت (Off-Site SEO)

چرا انجام سئو ضروری است

1-سئو درونی سایت

سئو داخلی on-page مواردی مانند بهبود سرعت و کاهش حجم تصاویر و نیز بهینه سازی قالب سایت را دربر می گیرد و بهینه سازی هر آنچه که مربوط به درون هاست و دامنه وبسایت شما می باشد را انجام می دهد و اما مهم ترین بخش برای سئوی داخلی چیست ؟ تولید محتوا و بهینه کردن کدهای قالب است که باید با دقت انجام شود! سئو درونی به اصول به کار گرفته شده در سایت برای جستجوی بهتر آن توسط موتورهای جستجو گفته می‌ شود. انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تراکم منطقی و غیر مصنوعی آن در تمام متن، به کار بردن متن‌ های جایگزین برای عکس‌ ها، عنوان‌هایی جذاب با طول مناسب و حاوی کلمات کلیدی همگی از جمله این موارد هستند.

موارد دیگری مانند انکر تکست ها و لینکدهی داخلی و بهبود منو و نحوه نگارش مطالب و ایجاد فایل های صحیح robots.txt و htaccess  هم در این حیطه قرار می گیرند. و نا گفته نماند که در سئو درونی سایت مخاطبان نیز اهمیت فراوانی دارند.

2-سئو خارجی سایت

به ترویج هرچه بیشتر وب‌ سایت یا وبلاگ ب ه‌گونه‌ ای که موجب کسب رتبه بهتر در لیست نتایج شود، سئوی بیرونی می‌ گویند.

سئو خارجی شامل چیست ؟ خرید تبلیغات گوگل برای سایت ، فعالیت در Forums و شبکه های اجتماعی و دریافت Backlink با کیفیت از دامنه های دیگر می باشد. سئو بیرونی سایت را اغلب با Link Building می‌ شناسند اما ما ترجیح می‌ دهیم به جای این عبارت کوتاه از عبارت ترویج وب‌ سایت از طریق یک راه مناسب استفاده کنیم چرا که شامل متد ها و تکنیک‌ های گسترده‌ تری در مقایسه با ساخت لینک می‌ شود. وقتی که شما بتوانید ارتباط مناسبی میان وبسایت خود و شبکه های اجتماعی ، موتورهای جستجو و سایر وب سایت ها ایجاد کنید به سئو خارجی سایت مطلوب دست پیدا می کنید.

نکته! یکی از راه‌ های تعیین میزان اهمیت صفحات یک وب‌ سایت، تعداد لینک‌ هایی است که به آن صفحه اشاره کرده است.

مضرات و معایب سئو

در اینجا به مضرات و معایب سئو سایت اشاره می کنیم. مضرات موتور های جستجو عبارتند از:

  1. اشکالات هنگام جستجو صفحات
  2. عدم دسترسی همیشه. به عبارتی الزاما همیشه نمی توانند به محتوا دسترسی داشته باشند ، بعضی مواقع ممکن است موتور های جستجو نتوانند سیستم login آنلاین را پر کنند.
  3. ایجاد صفحات تکراری توسط سایت های CMS که مشکلی جدی برای موتور های گوگل است.
  4. عدم وجود یک ساختار سایت مرجع که موجب میشود موتورهای جستجو گوگل نمی توانند تمام صفحات سایت را شاخص کنند و نیز آنها را برای نشان دادن در صفحه نتایج مهم نمی دانند.
  5. اشتباهات در دستورالعمل ‌های برای ربات ‌های جستجو و کاربرد سئو، یعنی در فایل robots.txt، می‌ توانند سایت غیرقابل‌ دسترس برای موتور های جستجو را ایجاد کنند.
  6. اگرچه موتور های جستجو و یادگیری فرمت های دیگر بجز متن HTML، هنوز هم برای تشخیص محتویات فایل ‌های رسانه ‌ای، از جمله تصاویر، عکس‌ها، ویدیو و صوت مشکل است.

چرا انجام سئو ضروری است

کاربرد سئو

نمایش بهتر، سریع تر، دقیق تر صفحات وب سایت شما

  1. کمک به بردند سازی
  2. افزایش ترافیک وب سایت
  3. عدم نیاز به پرداخت هزینه
  4. کمک به مخاطبان
  5. افزایش اعتبار و اقتدار تجارت
  6. بهبود تجربه کاری
  7. پیشروی و سبقت از رقبا
  8. اندازه گیری آسان

SEO باعث افزایش فروش و برندسازی مجموعه/شرکت شما می‌ شود و یکی دیگر از کاربرد های سئو، افزایش بازدید و نرخ تعامل است.

 

کلام آخر

ما دراین مقاله درباره اینکه چرا سئو ضروری است صحبت کردیم. درمقاله های بعدی درباره موضوعات مرتبط با گوگل و هرآنچه که مهم است و باید بدانید بیشتر صحبت خواهیم کرد. ما در سایت خود ، خدمات انجام سئو سایت را هم داریم. می توانید با ما در ارتباط باشید و از خدمات ما استفاده کنید.


تیم داده رایا

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *