سئو و انواع آن

شاید برایتان سوالشده باشد که سئو چیست؟ سئو چگونه است؟ سئو انواع دارد؟ سئو چند نوع است ؟ و… چندین سوال دیگر که ممکن است برایتان پیش آمده باشد. ما در این مقاله می خواهیم با سئو و انواع آن آشنا شویم و درباره آنها توضیح داده و صحبت کنیم. پس با ما در این مقاله همراه باشید.

سئو چیست؟

سئو مخفف بهینه سازی موتورهای جستجو (search engine optimization) است. سئو فرآیندی برای کمک به رتبه بندی وب سایت یا بخشی از محتوا در Google است.

عوامل موثر در سئو:

  1. کیفیت ترافیک
  2. میزان ترافیک
  3. نتایج ارگانیک

سئو و انواع آن

 

اهداف سئو:

از مهمترین اهداف سئو سایت می توان معرفی خدمات و کسب و کار شما به تمام کاربران گوگل و برند سازی شما در اذهان عمومی است. وقتی کسب و کار شما مانند یک برند در ذهن کاربران حک شود این کاربران شاید برای دفعه اول از خدمات شما استفاده نکنند اما نام کسب و کارتان در ذهن شان ثبت شده و بیرون نمی رود و این کاربران بعد ها به مشتری دائمی شما تبدیل می شوند. وب سایت هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه اول نتایج جستجو را دارند بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آوردند و این بازدیدکنندگان می‌توانند به مشتری تبدیل شوند.

سئو و انواع آن

انواع سئو

چهار نوع اصلی از SEO یا بهینه سازی موتورهای جستجو وجود دارد که همه آنها به شما کمک می کند که در نتایج جستجو بهتر دیده شوید، که در اینجا به
آنها اشاره می کنیم و هر یک را توضیح می دهیم. تفاوت انواع سئو در زمان، هزینه، ریسک و ارزش است.

  1. سئو کلاه سفید (White Hat SEO)
  2. سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO)
  3. سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)
  4. سئو منفی (Negative SEO)

 

سئو و انواع آن

 

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید یا white hat SEO راهی برای ایجاد یک تجارت آنلاین پایدار است و بهترین راهی است که برای سئو ارگانیک سایت تان باید از آن بهره بگیرید. اگر SEO را از این طریق انجام دهید ، بر ترافیک انسانی خود تمرکز خواهید کرد و رتبه بالایی را در جستجوی گوگل به خود اختصاص میدهید. تکنیکهای های سئو کلاه سفید به شدت به دستور العمل های موتور جستجو پایبند است. آنها به احتمال زیاد از تغییرات الگوریتم های آینده تأثیر منفی نگیرند، زیرا شما بر اساس قوانین بازی می کنید. در سئو کلاه سفید شما سعی می کنید بهترین محتوا مربوط به موضوع سایت تان را با رعایت اصول و استاندارد های خاص در اختیار کاربران قرار دهید و با سئو ارگانیک ترافیک سایت تان را بیشتر میکنید. بدست آوردن نتیجه بیشتر طول می‌ کشد، زیرا شما از تقلب و مسیرهای میانبر اجتناب می‌ کنید اما سئو کلاه سفید، ریسک کمتری را به همراه دارد و در طول زمان، ارزش، ماندگاری و پایداری دارد.

اگر میخواهید در زمان مناسب و نرمال رتبه خوبی در گوگل را به خود اختصاص دهید، مورد خشم و مجازات گوگل واقع نشوید و هر تلاشی که برای بهبود رتبه سایت تان انجام داده اید به هدر نرود باید از سئو کلاه سفید استفاده کنید.

بیشتر شرکت های معتبر سئو و بازاریابی محتوا مانند از تکنیک کلاه سفید استفاده می‌ کنند.

سئو و انواع آن

 

نمونه هایی از تکنیک های مفید سئو کلاه سفید که برای وب سایت ها اجرا می شود، عبارتند از :

  1. تولید و ارائه محتوا و خدمات با کیفیت با سئو کلاه سفید
  2. نوشتن مطالب مرتبط و مفید برای کاربران
  3. ساختن سایت به آسانی
  4. استفاده از کلمات کلیدی و تگ های توصیفی
  5. تحقیقات کلمه کلیدی و استفاده از مناسب ترین کلمات کلیدی
  6. بارگذاری سریع سایت و دوستانه بودن متن و تلفن همراه
  7. استراتژِی سئو
  8. سئو داخلی
  9. سئو خارجی
  10. سئو تکنیکال
  11. طبیعی بودن بک لینک
  12. تذفیع و تبلیغ کردن محتوا در شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام ، تلگرام، فیس بوک و….

موارد که در فوق ذکر شد توضیح مختصری از سئو کلاه سفید است که یکی از انواع سئو می باشد.

سئو کلاه سیاه

وقتی صحبت از سئو می شود ، همه به دنبال دستیابی سریع به سود و کسب رتبه بالاتر در جستجو گوگل هستند و اغلب “سئو کلاه سیاه یا black hat SEO” اولین چیزی است که به ذهن خطور می کند. این نوع سئو از شیوه هایی بر خلاف رهنمود های موتور جستجو استفاده می‌ کند، بنابراین آنها این ریسک را به همراه دارند که وب سایت و یا محتوای شما از نتایج جستجو حذف شود. سئو کلاه سیاه شما را سریعتر به جایگاه مورد نظرتان می‌رساند. این کار معمولا ارزان تر است زیرا شما در حال حرکت در مسیری بر خلاف قوانین گوگل وب مستر هستید. ممکن است این تکنیک برای کوتاه مدت کار کند و بازدیدکنندگانی به سایت شما برساند ، اما پس از مدتی، Google متوجه خطای شما میشود و سایت شما را مجازات و حتی لیست سیاه می کند، بنابراین هرگز رتبه بندی نخواهید شد و دیگر از دور رقابت ها خارج میشوید.

افرادی که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند تمایل دارند از تاکتیک های زیرکانه ای مانند استفاده زیاد از کلمات کلیدی در صفحه برای رتبه بندی سریع استفاده کنند.

سئو کلاه سیاه به سرعت ارزش بوجود می آورد، اما خطر زیادی دارد چون این ارزش نمی‌تواند و نخواهد توانست پایدار بماند.

تکنیک های سئو کلاه سیاه

  1.  پر کردن صفحه با کلمات کلیدی یا پنهان کردن آنها
  2.  دزدیدن متن ادبی
  3. خرید بک لینک
  4. کپی کردن محتوا از سایت های دیگر
  5. پنهان کردن متن یا (Cloaking)
  6. تکنیک PBN یا شبکه بلاگ شخصی
  7. ایجاد محتوا با کیفیت پایین

سئو و انواع آن

 

سئو کلاه خاکستری

سئو کلاه خاکستری بین تکنیک های کلاه سیاه و کلاه سفید قرار دارد زیرا تاکتیک ها و تکنیک های آن معمولا در دستورالعمل گوگل نیست. شما باید در مورد اتخاذ این روش هم احتیاط کنید. در این میان سئو کلاه خاکستری یا gray hat SEO وجود دارد که به اندازه تکنیک های سئو کلاه سفید خالص یا بی گناه نیستند، و همین طور به اندازه تکنیک های سئو کلاه سیاه نیز قابل دستکاری نیستند.

فقط به این دلیل که تکنیک خاصی توسط گوگل به عنوان فریبنده و بر خلاف قوانین نامیده نشده است، تضمینی بر این نیست که در رتبه شما تاثیر منفی نخواهد گذاشت. در واقع گوگل می‌گوید: وب مستر هایی که انرژی خود را صرف پایبندی به اصول اساسی می‌ کنند و تجربه کاربری بسیار بهتری را فراهم می‌ کنند، نسبت به کسانی که وقت خود را صرف سو استفاده از نقص ها می‌ کنند رتبه بهتری بدست خواهند آورد.

سئو و انواع آن

 

در سئو کلاه خاکستری شما از تکنیک هایی که در هر دو سئو کلاه سفید و سیاه استفاده میشوند استفاده میکنید و این تکنیک ویژگی های هر دو تکنیک را دارد و به اندازه سئو کلاه سیاه خطرناک نیست و به اندازه سئو کلاه سفید نیز زمانبر نیست و شما را سریع تر به اهداف سئو میرساند.

gray hat SEO یک عمل جستجو گرانه است که برای وب سایت از کلاه سفید خطرناک تر است، اما ممکن است وب سایت شما را از موتورهای جستجو و سایت های وابسته به آن ممنوع کند.

نکته! سئو کلاه خاکستری در رده سئو کلاه سیاه و سفید نیست و با آن ها تفاوت دارد.

توجه! افرادی که زیاد به قانون متعهد نیستند، اما در نظر خودشان نمی خواهند کارغیر قانونی انجام دهند از این تکنیک های کلاه خاکستری استفاده می کنند.

تکنیک های سئو کلاه خاکستری

  1. طراحی دوباره سایت
  2. خرید دامنه (Domain)
  3. استفاده از حساب های شبکه های اجتماعی جعلی
  4. به اشتراک گذاشتن لینک در سایت های خبری و غیر مرتبط
  5. محتوای ویرایش شده
  6. مبادله لینک
  7. تبلیغات پولی و بی ارزش برای کاربر
  8. خریدن کامنت به عبارتی پرداخت پول برای افزایش کامنت
  9. تکنیک Clickbait یا طعمه کلیک
  10. و….

یه توضیح کوچولو درباره تکنیک طعمه کلیک براتون بیاریم. با استفاده از این تکنیک، معمولا مخاطب کنجکاو شده و با کلیک بر روی آن لینک وارد سایت مقصد طعمه می‌شود.شامل استفاده از عنوان ها و محتوایی است که هدف اصلی آن جلب توجه و تشویق کاربر به کلیک بر روی یک لینک یا صفحه خاص است و ارزشی ارائه نمی‌کند.

سئو منفی

سئو منفی اجرای روش های سئو کلاه سیاه و یا خاکستری در وب سایت شخصی دیگر با هدف آسیب رساندن است. رقبای شما آسیب می‌بینند و باعث می‌شود که شما در نتایج جستجو بالا بیایید.

سئو و انواع آن

تکنیکهای سئو منفی

  1. ایجاد لینک های غیر طبیعی و اسپم به وب سایت رقیب
  2. سرقت مطالب سایت های رقیب
  3. ارسال نظرات منفی برای سایت های رقیب
  4. هک کردن سایت های رقیب و تغییر دادن محتوای آنها

داستان کلاه های انواع سئو چیست؟

بر اساس ویکی پدیا، در دهه های ۱۹۲۰ و ۱۹۴۰ فیلمهای غربی ساخته شده در ایالات متحده دارای شخصیت هایی با کلاه سفید (که اغلب توسط قهرمانان پوشیده می‌شد) و کلاه سیاه (مخصوص افراد شرور) بود. این کار به صورت نمادین به معنای تقابل خوب در برابر بد است. در مورد سئو هم همینطور است. تخصیص کلاه سفید به معنای ارائه خدمات و تاکتیک های خوب سئو است. سئو کلاه سیاه دقیقا بر عکس این موضوع است. در زندگی واقعی، خاکستری بسیار بیشتری وجود دارد. در کل این تاریخچه این نوع نامگذاری است.

 

کلام آخر

ما دراین مقاله درباره ی سئو و انواع آن صحبت کردیم. درمقاله های بعدی درباره موضوعات مرتبط با گوگل و هرآنچه که مهم است و باید بدانید بیشتر صحبت خواهیم کرد.


تیم داده رایا

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *