روشهای بهبود رتبه سایت در گوگل

اگر شما هم به دنبال بهبود رتبه سایت در گوگل هستید و می خواهید مخاطبان و کاربران زیادی را وارد سایت تان کنید باید با توجه به بروز رسانی های جدید گوگل عمل کنید. بهبود رتبه سایت در گوگل باعث افزایش ترافیک سایت تان می شود. مطمئن باشید، با انجام مستمر نکات این مقاله می توانید سایت خود را به صفحه اول نتایج گوگل برسانید. فرقی نمی کند که متخصص سئو باشید یا به تازگی با موضوع سئو آشنا شده اید، تنها کاری که باید بکنید این است که نکات مهم در این مقاله را به دقت مطالعه کنید و برای بهبود رتبه گوگل خود آنها را به صورت مدام انجام دهید. رتبه سایت در گوگل از روش های مختلفی از سوی موتور با عظمت و بزرگ گوگل تعیین می شود. ما دراین مقاله روشهای بهبود سایت در گوگل را برایتان می آوریم و در باره آنها صحبت خواهیم کرد. با ما در این مقاله همراه باشید.

جریمه گوگل (پنالتی گوگل)

اگر قصد دور زدن یا گول زدن الگوریتم های زرنگ گوگل را دارید باید توجه داشته باشید که الگوریتم ها و موتور های جستجو گوگل خیلی زود این دور زدن های شما را متوجه میشوند. و همین کار باعث می شود رتبه سایت شما افت پیدا کند.وموتور های جستجو رتبه سایت شما را به صفحه های انتهایی جستجو  میبرند، به این کار جریمه یا پنالتی گوگل می گویند.

روشهای بهبود رتبه سایت

  1. بررسی کلمات کلیدی
  2. عنوان صفحه
  3. توجه به لینک ها
  4. افزایش سرعت سایت
  5. موبایل دوست بودن
  6. بروز رسانی مداوم محتوا
  7. سئو خارجی سایت
  8. کار بر روی شبکه های اجتماعی
  9. ایجاد نقشه سایت برای گوگل
  10. استراتژی لینک بیلدینگ مشخص و دقیق
  11. ساخت بک لینک تختصصی و با کیفیت
  12. انتخاب هاست با کیفیت
  13. تحلیل و بررسی وب سایت های رقیب
  14. تولید محتوای تخصصی

در این مقاله برخی از این روشهارا برایتان توضیح خواهیم داد.

بررسی کلمات کلیدی

انتخاب کلمه کلیدی از گام های اساسی سئو و رتبه سایت است. در واقع انتخاب کلمه کلیدی اولین و یکی از مهمترین مراحل سئو و بهتر کردن جایگاه سایت در گوگل است.لیستی از کلمات کلیدی هدف خود ایجاد کنید. برای این کار باید بر روی کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت خود، تحقیق کنید و لیستی بزرگ از کلیدواژه های هدف تولید نمایید. راه و روش های زیادی برای انتخاب کلمات کلیدی در سئو وجود دارد مثلا می توانید از یک سری ابزار های آنلاین برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی سایت تان استفاده کنید. ابزارهای زیادی هستند اما توصیه می کنم برای ایجاد فهرستی از کلمات کلیدی از ابزارهایی مثل google keyword planner ، kwfinder، keywordtool.io و از پیشنهاد های گوگل استفاده کنید. این ابزارها نه تنها میزان سخت بودن یک کلمه کلیدی را به شما نشان می دهند، بلکه کلمات کلیدی مرتبطی را نیز به شما معرفی می کنند.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب و درست اهمیت هایی دارد. که عبارتند از

  • ساده سازی و آسان سازی فرایند سئو و بهینه سازی سایت
  • کاهش چشمگیر هزینه و زمان مورد نیاز برای سئو سایت
  • بهبود رتبه سایت همزمان با و همروند با افزایش درامد سایت (نه فقط افزایش بازدید و ترافیک سایت)

افزایش سرعت سایت

یک نکته حائز اهمیت و مهم این است که سرعت سایت در سئو بسیار مهم است. چون واقع بینانه بخواهیم به قضیه نگا کنیم این است که کاربران برای لودشدن یک سایت نهایت 2 یا 3 ثانیه منتظر می مانند. و سایتی که سعت لود آن کم باشد و زمان زیادی صرف کند، کاربر را خسته می کند. کاربران چنین سایت هایی را دوست ندارند این باعث می شود سایت نتواند رتبه خوبی در گوگل داشته باشد.

بنابراین اگر سرعت سایت شما اینگونه کم است. به سرعت بهینه سازی سایت خود را آغاز کنید و برای اینکار از ابزار های بررسی سئو مانند GTmetrix که بسیار دقیق هستند ستفاده کنید. نتیجه مفیدی خواهد داشت.

بروز رسانی مداوم محتوا

یکی از روشهای بهبود سئو سایت و رتبه سایت درگوگل ، بروزرسانی مداوم محتوای سایت است. شما محتوای ایجاد شده و محتواهای موجود در وب سایت خود را نباید به حال خود رها کنید بلکه باید هر از گاهی به مطالب سایت سر زده و محتوا را بروز رسانی کنید. نوشتن مداوم مطالب و بروزرسانی مطالب موجود باعث افزایش سرعت سایت شما می شود.

کار بر روی شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از مواردی که به افزایش رتبه وب سایت شما در گوگل کمک بسزایی می کند ، استفاده از شبکه های اجتماعی است.  شما با اشتراک گذاشتن مطالب سایت خود در شبکه های اجتماعی و داشتن لینک به مطالب سایت ، می توانید باعث ارتقای رتبه سایت خود شوید. البته نکته حائز اهمیتی در این میان نیز وجود دارد که این است، الزاما تمامی شبکه های اجتماعی و تمام لینک های ایجاد شده مفید نیست. تنها شبکه های اجتماعی که دارای سابقه تولید محتوا و و تعاد دوستان زیادی دارند، از اهمیت بیشتری برای تولید بک لینک برای وب سایت شما برخوردار می باشند .

انتخاب هاست با کیفیت

یکی از مهمترین فاکتورها برای افزایش سرعت سایت استفاده از هاست های با کیفیت است. انتخاب هاست با کیفیت در سئو بسیار مهم است و روی سئو سایت تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. برای همین است که پیشنهاد می کنم در اولین قدم برای بهبود و افزایش رتبه سایت خود از شرکت های هاستینگ معتبر هاست های با کیفیت تهیه کنید تا در آینده در سئو و بهسنه سازی سایت تان دچار مشکل نشوید.

کلام آخر

ما دراین مقاله درباره روشهای بهبود رتبه سایت صحبت کردیم. درمقاله های بعدی درباره موضوعات مرتبط با گوگل و هرآنچه که مهم است و باید بدانید بیشتر صحبت خواهیم کرد. ما در سایت خود ، خدمات انجام سئو سایت را هم داریم. می توانید با ما در ارتباط باشید و از خدمات ما استفاده کنید.


تیم داده رایا

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *