نوشتن عناوین مناسب برای یک سئو قدرتمند

نوشتن عناوین مناسب برای یک سئو قدرتمند

نوشتن عناوین صفحه عالی برای هر کسی که سئو انجام می دهد، یک مهارت اساسی است. دلیل اهمیت عنوان صفحه به این دلیل است که تگ عنوان می تواند اولین چیزی باشد که کاربر در نتایج جستجو مشاهده می کند و همچنین یکی از مهمترین عواملی است که گوگل برای تعیین موضوع صفحه استفاده می کند.  یکی از معیارهای اصلی گوگل واسه تشخیص موضوع صفحه س. ترکیب این دو باعث شده که عنوان یه صفحه اهمیّتی حیاتی پیدا کنه. عنوان مناسب، کمک می کند تا بتوانید در این شرایط رقابتی حضوری قدرتمند داشته باشید. همچنین داشتن عنوان مناسب، می تواند تا ۹۵% موفقیت شما را در عبور از این مرحله تضمین کند. در این مقاله ما به نوشتن عناوین مناسب برای یک سئو قدرتمند می پردازیم. با ما همراه باشید

عنوان صفحه چیست؟

دانستن ویژگی های مهم عنوان محتوا (Content title)، کلید انتخاب یک عنوان کاربری است. فرقی نمی کند چقدر زمان و هزینه برای نوشتن مقاله صرف کرده باشید. بدون داشتن عنوان مناسب، جزو اولین انتخاب های مخاطب نخواهید بود. با اصول اولیه شروع می کنیم. اگر به source یک صفحه نگاه کنید (روی صفحه راست کلیک کنید، سپس View Page Page را انتخاب کنید)، در قسمت head یک عنوان پیدا می کنید.

فرمت این تگ به صورت زیر است:

<title>This is an example page title – Example.com</title>

در مرورگرهای که دارای تب هستند، این عنوان معمولاً در تب صفحه نمایش داده می‌شود. پس نباید تگ عنوان را با تیتر اصلی صفحۀ اشتباه گرفت. تیتر اصلی آن تیتری است که کاربر می‌ تواند داخل صفحه ببیند که البته در جای خودش اهمیت دارد.

 

 

عنوان صفحه با چه اهدافی نوشته می شود؟

یک عنوان مناسب باید دو ویژگی داشته باشد:

    1. باید به شما کمک کند که در یک کلمۀ کلیدی بتوانید رتبۀ مناسبی کسب کنید
    2. باید کاری کند که توجه کاربر جلب شود و تمایل پیدا کند وارد صفحۀ شما شود.

این دو هدف چندان با هم فاصله ندارند، اما گاهی ممکن است که کمی با هم ناسازگار باشند. اگر رتبه شما خوب باشد اما کسی بروی لینک شما کلیک نکند، این رتبۀ خوب چندان به کار شما نخواهد آمد. در واقع وقتی شما رتبۀ بالایی داشته باشید، اما کسی روی لینک شما کلیک نکند، به مرور زمان رتبۀ شما کاهش خواهد یافت. وقتی هم که مطلب شما تیتر جذابی داشته باشد اما رتبۀ خوبی کسب نکند، شانس اینکه کاربر با آن روبرو شود کم خواهد بود.

 

عناوین و نرخ کلیک (CTR)

گوگل از فاکتور نرخ کلیک (Click Through Rate) استفاده می‌ کند تا تصمیم بگیرد که مطلب شما چقدر به یک کلمۀ کلیدی مشخص مرتبط است. این یعنی که وقتی گوگل ببیند کلیک‌ های چندانی بروی مطلب شما نمی‌ شود، به مرور از ارزش مطلب شما خواهد کاست. البته عکس این قضیه نیز صادق است. یعنی اگر که عنوان شما باعث شود که مردم بروی لینک شما کلیک کنند، گوگل نیز رتبۀ شما را افزایش میدهد. پس برای داشتن نزخ کلیک بالا، باید از عناوین مناسب برای یک سئو استفاده کرد.

 

 

عنوان صفحۀ و کلمۀ کلیدی مورد هدف شما

بعد از آنکه شما یک کلمۀ کلیدی را برای مطلب خود مشخص کردید، باید مطمئن شوید که این کلمه کلیدی در عنوان صفحه شما قرار داده می‌ شود. چرا که عنوان صفحه یکی از مهمترین المان‌هایی است که گوگل از طریق آن موضوع صفحۀ شما را مشخص می‌کند. بنابراین نداشتن کلمه کلیدی اصلی در عنوان می‌تواند تا حد زیادی شانس شما را برای داشتن یک رتبۀ خوب کاهش دهد. البته وجود کلمۀ کلیدی برای جذب کاربر هم اهمیّت دارد. از آنجایی که مردم سرسری به نتایج جستجوی خود نگاه می‌ کنند، مهم است که عنوان شما بتواند بلافاصله توجه آنجا را به خود جلب کند. برای اینکه از پس اینکار بر بیایید، داشتن کلمۀ کلیدی اصلی در ابتدای عنوان یک صفحه می‌ تواند بسیار مفید باشد، چرا که گوگل زمانی که جستجوی این کلمۀ کلیدی صورت می‌ گیرد آن را پر رنگ خواهد کرد.

البته مواقعی هم هست که مطالب مشابه بسیاری با کلمۀ کلیدی شما وجود دارد و رقابت سخت‌ تر است. اما شما متوجه می‌شوید که همه کلمۀ کلیدی مورد نظر را در ابتدای عنوان صفحات خود گذاشته‌ اند. اگر که با چنین شرایطی روبرو بودید، بد نیست که کلمۀ کلیدی خود را بعد از یک یا دو کلمه بیاورید تا به این ترتیب یک فاصله با ابتدای عنوان داشته باشد و در نگاه کاربر بین نتایج متمایز شود.

 

 

چگونه می توانم یک عنوان خوب بنویسم؟

  1. در نوشتن عنوان مراقب طول عنوان باشید
  2. در نوشتن کلمات کلیدی افراط نکنید یعنی بیش از حد کلمه کلیدی ننویسید. از عنوان هایی که فقط لیستی از عبارات کلیدی یا تغییرات یک کلمه کلیدی یکسان هستند ، اجتناب کنید.
  3. برای هر صفحه عنوان منحصر به فرد انتخاب کنید
  4. ابتدا کلمات کلیدی مهم را قرار دهید
  5. از برند خود به خوبی استفاده کنید.
  6. برای مشتریان خود بنویسید. یعنی : در حالی که تگ های عنوان برای سئو بسیار مهم هستند، به یاد داشته باشید که اولین کار شما جذب کلیک از بازدیدکنندگان هدف است که محتواهای شما را ارزشمند می دانند. هنگام ایجاد تگ های عنوان، علاوه بر بهینه سازی و استفاده از کلمات کلیدی، باید به تجربه کاربری فکر کنید. تگ عنوان اولین تعامل بازدیدکنندگان جدید با برند شما از طریق جستجوی ارگانیک است. باید مثبت ترین و دقیق ترین پیام ممکن را منتقل کند.

 

کلام آخر

ما دراین مقاله درباره نوشتن عناوین مناسب برای یک سئو قدرتمند صحبت کردیم. درمقاله های بعدی درباره موضوعات مرتبط با گوگل و هرآنچه که مهم است و باید بدانید بیشتر صحبت خواهیم کرد. ما در سایت خود ، خدمات انجام سئو سایت را هم داریم. می توانید با ما در ارتباط باشید و از خدمات ما استفاده کنید. برای دانستن و کسب اطلاعات بیشتر به مقالات تیم داده رایا مراجعه کنید.

 


تیم داده رایا

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *