چگونه امنیت پیج اینستاگرام را بالا ببریم؟

همان طور که می دانید امروز شبکه مجازی اینستاگرام تقریباً به محبوب ترین و پرکاربرد ترین تبدیل شده و حتی به جرائت می توان گفت یک بخش جدا نشدنی از زندگی اکنون آدم ها شده  است چرا که امروزه از اینستاگرام جهت استفاده های شخصی ، تجاری ، تبلیغاتی و… استفاده می شود. طبق آمار ها، سال گذشته اینستاگرام ماهانه ۶۰۰ میلیون نفر کاربر فعال داشته و امسال نیز این عدد به ماهانه ۱ میلیارد کاربر نیز رسیده است که طبیعتاً با افزایش محبویت اینستاگرام، امنیت پیج اینستاگرام یکی از مسائل بولد و مهم این شبکه مجازی خواهد بود.

چرا امنیت اینستاگرام مهم است؟

متاسفانه خیلی از افراد چون به این نکات آشنایت ندارند به سادگی امنیت پیجشان به خطر می افتد و در نهابت پیج شخصی و خصوصی آنان هک می شود و در نهایت از این پیج جهت اخاذی سو استفاده می کنند.

حتما در پیج های افراد معروف و سلبریتی ها مشاهده کرده‌اید که در بیو پیج شان نوشته‌اند امنیت پیج توسط شخصی تامین می شود که در نگاه اول اهمیت حفظ و  مهم بودن این مسئله را مشخص می کند.

آیا امنیت پیج اینستاگرامی خود را خودمان می توانیم تامین کنیم؟

خوشبختانه جواب این سوال مثبت است و  با عملی کردن چند نکته می توان امنیتی به مانند سختی فولاد برای پیج اینستاگرامی خود ایجاد کنید. و این نکات چی هستند؟


۶ گام اساسی برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام

گام اول: خصوصی کردن پیج

اول از همه اینکه اگر پیج شما شخصی که مربوط به خودتان است را باید به حالت Private یا خصوصی در بیاورید برای این کار کافیست از قسمت (Settings) تنظیمات به قسمت (privacy) حریم خصوصی مراجعه کرده و وارد قسمت (account privacy) حریم خصوصی حساب وارد شود و گزینه Private account را روشن کنید تا اکانت شما به حالت خصوصی تغییر یابد تا افراد نتوانند از از عکس های شما کنند. برای این کار شما می توانید طبق دستور العمل زیر عمل کنید :

امنیت پیج اینستاگرام

گام دوم: ایجاد رمز قوی

برای ایجاد رمز قوی باید حتما حتما از ترکیب اعداد حروف انگلیسی بزرگ و کوچک و کاراکتر ها و علایم استفاده کنید و هرگز از یک رمز در دو پیج استفاده نکنید چون ممکن است با لو رفتن رمز یکی از پیج هایتان، امنیت دیگر پیج ها نیز به خطر بیوفتد.

رمز مانند:

You need a combination of:

A) Uppercase characters: ABCDEF …

B) Lowercase character: abcdef …

C) Numbers: 0123456789

D) Nonalphanumeric characters: !@#$%^&*?

Example: P@ssword123

گام سوم: فعالیت های ورودی پیج تان را چک کنید

شما باید در تنظیمات اینستاگرام در قسمت Security به Login Activity مراجعه کرده و مکان فعلی خود را تایید و فعالیت های قبلی را چک کنید اگر تعداد مکان ها زیاد بود و یا برای شما ناشناخته بودند، حتما رمز خود را تغییر دهید.

امنیت پیج اینستاگرام

گام چهارم:خاموش کردن وضعیت فعال بودن

به احتمال زیاد شما هنگام پیام دادن به دوستانتان مشاهده کرده‌اید بر روی پروفایل شان یک چراغ سبز وجود دارد که این چراغ وضعیت فعال بودن شخص (اصطلاحاً میگیم آنلاین هست) را مشخص می کند که به آن Activity Status می گویند.

و گاهی اوقات دوست ندارید به بعضی پیام ها جواب دهید برای حل این مسئله کافی است در قسمت Privacy رفته و گزینه Activity Status را غیر فعال کنید که طبق تصویر زیر باید عمل کنید:

امنیت اینستاگرام

 

آموزش نصب و راه اندازی دستگاه اکسیژن ساز خانگیحتما بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ و اینفلوئنسر کیست؟

 

گام پنجم: فعال کردن رمز دو مرحله ای

رمز دو مرحله ای این امکان را برای شما می دهد که از طریق دو رمز وارد پیج تان شوید که در این صورت امنیت پیج به حد قابل توجهی افزایش می یابد که این رمز ها یکی به صورت ایستا (رمز همیشگی) و یک رمز به صورت پویا که دائما بروزرسانی می شود و اصطلاحاً برای احراز هویت صاحب پیج طراحی شده است. می توان گفت مهم ترین گام برای برقراری امنیت پیج اینستاگرام فعال سازی رمز دوم اینستاگرام می باشد.

برای فعال سازی این گزینه باید در تنظیمات از قسمت Security بخش Two-Factor Authentication را انتخاب کنید سپس  Get Started زده که در این مرحله به دو طریق می توان رمز دوم را فعال کرد :

۱- از طریق پیامک

با انتخاب این گزینه پیامکی حاوی کد که برای احراز هویت دریافت خواهید کرد که با وارد کردن این کد رمز دوم با موفقیت فعال خواهد شد و از اسن پس برای وارد شدن به حساب شما رمز دو با شماره شما ارسال خواهد شد که بدون وارد کردن این رمز وارد شدن به پیج غیر ممکن خواهد بود

امنیت پیج اینستاگرام

۲- از طریق اپلیکیشن گوگل (پیشنهادی)

در این روش ابتدا باید اپلیکیشن رمزساز گوگل (Google Authenticator) را نصب کرده و سپس گزینه Authentication App را فعال کرده و با وارد کردن کد برای اولین بار در اینستاگرام احراز هویت شده و برای هر بار وارد شدن به پیج تان باید به این اپلیکیشن مراجعه کنید و رمز دوم را وارد کنید.

امنیت پیج اینستاگرام

گام ششم: دستی کردن منشن (تگ)

شاید بعضی اوقات ممکن است در پست های که خوشتان نمی آید شما را منشن یا اصطلاحاً تگ کنند. برای برطرف کردن این مسئله کافی است در قسمت Privacy و در بخش Mentions  آن را به حالت People you Follow دربیاورید که در این حالت فقط افرادی که شما فالو کرده‌اید می شناسید می توانند شما را منشن کنند و یا کلا غیرفعال کنید که در این حالت کسی نمی تواند شما منشن یا تگ کند.

امنیت اینستاگرام

برای اینکه امنیت پیج اینستاگرام خود را تامین کنید و به هیچ فردی برای تامین امنیت پیج تان نیاز نداشته باشید باید این موارد را انجام دهید و مطمناً با رعایت این موارد به جرائت می توان گفت احتمال هک شدن پیج شما به صفر خواهد رسید.


پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *